Pagina's

zaterdag 13 januari 2018

Duitse Sint Jacobsschelp & Lossen en vasten CAL

Ik heb besloten mijn blog maar weer eens nieuw leven in te blazen (ik kan het toch niet missen naast Instagram en Facebook). Helaas staan er veel banners en pop-ups op de site. Ik weet niet waar ze vandaan komen. Maar ik ga ze proberen te verwijderen!



Hier het patroon van de Duitse Sint Jacobsschelp omslagdoek. 
Het patroon haakt lekker weg als je eenmaal doorhebt hoe de steken gaan (ik heb het patroon al eerder gebruikt). Ik haak ditmaal met de Cakeswirl bollen van de Action (1 bol is meer dan genoeg!) op haaknaald 5. Ik vind het fijn garen om mee te werken. Het heeft ook een mooi verloop.




Dit jaar wilde ik weer meedoen met een CAL (Crochet along). Ik heb al eens meegedaan in 2016 en in 2014. Elke week krijg je een stukje van het patroon totdat je uiteindelijk een hele mooie deken hebt. Ook vind ik het leuk, dat je altijd weer nieuwe steken bijleert.
Op Facebook kwam ik de Lossen en vasten CAL tegen. Deze keer iets anders van opzet, want hij begon al in december en is klaar in 14 weken (wat ook betekent, dat je flink meer huiswerk krijgt elke week).
Ik vind zoveel haken in 1 keer best pittig, dus ik verdeel elke week gewoon in tweeën. Ik heb de eerste (halve) week er net op zitten. Het resultaat van de eerste 8 rijen reliëfstokjes zie je hierboven. 


Ik had nog een flink aantal bollen wol van de Zeeman liggen, maar het zou uiteindelijk niet genoeg zijn voor de hele deken. De vorige keer kwam ik hier ook mee in de knoei, dus ik ben eerst naar de winkel gegaan om te zien of ze deze kleur Royal nog verkopen. Wat ik al vermoedde bleek waar: het is uitverkocht en komt niet meer terug (dit is om de zoveel tijd zo, dus let goed op als je aan een groot project begint!). Voorheen heb ik flink moeten zoeken naar nog een paar bollen in de juiste kleur.
Dus voor deze deken heb ik een aantal nieuwe kleuren aangeschaft (nog niet alle bollen in 1 keer, dus ik moet wel op tijd terug voor nieuwe wol!).

Het patroon is te downloaden op deze site. Week 1 t/m 6 staan inmiddels online. Elke week komt er een nieuw stukje bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/