Pagina's

donderdag 21 februari 2013

Leuke dingetjes


Brrr, wat was het weer k-k-koud vandaag. Felix kon boven op het ijs blijven zitten, in plaats van visjes te hengelen in de vijver.


Kijk eens wat ik in een leuk klein winkeltje vond vandaag: Oma's Grenadinesiroop. En hij smaakt heerlijk!


Ook tikte ik dit rozenplantje op de kop voor slechts 1 euro! Tips om hier zo lang mogelijk van te genieten, zijn welkom. Ik vind dit soort bloeiers lastig langere tijd goed te houden.


Ook zaaide ik pompoenen in een kweekkasje. Vorig jaar ging het met het overplanten naar buiten toe fout. Via mijn blog leerde ik, dat ik de plantjes eerst moet laten wennen buiten en niet direct vanuit de pot in de grond moet stoppen. 


Daarnaast staan er Leeuwenbekjes op de vensterbank. Ik vrees het ergste als ze overgeplant worden naar buiten toe. Ik heb helaas weinig zon net op dat stukje grond waar ik nog plaats over heb in de tuin. Dus misschien moet ik ze maar gewoon in potten zetten tegen die tijd.


Ik kocht nog wat leesvoer voor aankomende voorjaarsvakantie (of nee, wacht! De kids hebben vakantie, dus mama loopt de hele dag achter ze aan en heeft helemaal geen tijd om te lezen!).


Van een paar oude Daphnes Diary's vouwde ik mooie stevige enveloppen.


Over post gesproken: dit leuke pakketje kreeg ik van Sil's Softies. Daarnaast heb ik me hier aangemeld. Zeker even gaan kijken als je graag post verstuurt en ontvangt!
Een ieder die verder nog wil snailmailen, laat het gerust even weten :)


Ik spitte een stapel stofresten door en knipte vele repen af om haarbanden van te naaien. Hier vast een beginnetje (waarom verkijk ik me toch altijd zo op de tijd dat ik ermee bezig ga zijn?!).

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke dingen heb je allemaal gemaakt zeg!
    En wat is dat dreammakeshare leuk, ik heb me ook meteen aangemeld!
    Ik ben benieuwd hoe de plantjes het verder gaan doen!

    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super leuk,en ja de kids hebben vakantie dan heeft mama nog steeds geen vakantie dat ken ik,leuk die haarbanden,blijven ze wel zitten?hier kruipen ze omhoog als ze zulke haarbanden in hebben,ze zijn zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WAt een leuk impressie weer
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, die Felix. Is dat limonadesiroop in die fles :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig dat de kids vakantie hebben deze week... zal vast even wennen zijn als ze maandag weer naar school moeten ;) Leuk die (bloem)zaadjes, hopelijk gaat het overpotten dit keer goed en die plantjes staan vast ook leuk in een grote pot.

    Een fijn weekend!
    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke dingen allemaal, zo ideaal voor de overgang van winter naar lente! Grappige Felix ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De tijd vliegt als je het naar je zin hebt, en dat heb je duidelijk wanneer je aan het prutselen bent!
    Ik ga je volgen leuke blog, enrgiek mens ben je
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/