Pagina's

zaterdag 12 oktober 2013

DWZI #43 - Cavia's


Deze week zag ik ... twee nieuwe cavia's in een doosje ons huis binnenkomen :)

Mensen op het dorp zochten een nieuw onderkomen voor hun 2 jaar oude cavia-dames. Aangezien wij ruimte genoeg hebben in de ren én ik er nog altijd een caafje bij wilde, waren ze meer dan welkom. Mijn eigen cavia (eveneens een opvang-diertje dat elders weg moest) is al bijna 7 jaar oud. In cavia-jaren is dat inmiddels hoogbejaard!


Gelukkig kunnen ze nu nog wel omschakelen van altijd-binnen naar altijd-buiten. Bovendien hebben ze een lekker warm hok, met nog een cavia, konijn en vier zijdehoendertjes (donskippen die het heerlijk vinden als er een cavia tegen ze aankruipt).


Ze werden afgeleverd inclusief zaagsel, hooi, stro en voer.


Met ook nog een voerbakje, drinkfles, extra voer, borstel, draagbakje, grote kooi en zelfs een knuffeltje ;)


Hier zitten ze gezellig samen in het hok. Ze zijn nog wel wat schuw, maar ik verwacht, dat ze met een paar dagen wel het nachthok uitkomen. 
Ditte heeft ze in ieder geval prima verzorgd met een schoon hok vol vers hooi, stro, zaagsel en voer.


Het schiet er de laatste tijd nogal eens bij in mijn blog bij te werken.
Voor wie mij wil volgen, ben ik ook te vinden op InstagramPinterestFacebook of Twitter.



DWZI is een terugblik op de afgelopen week. Lees hier meer.

2 opmerkingen:

  1. oh wat leuk en schattig zo'n caviatje
    en leuk dat je ze opvangt
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief dat deze 2 cavia's een fijn nieuw thuis hebben gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/