Pagina's

woensdag 12 januari 2011

Lazy Days Skirt van Oliver +S


Gisteren maakte ik een Lazy Days Skirt van Oliver + S. De volgende keer naai ik er wellicht een tailleband in. Dat geeft net een wat mooier zicht.  Ik fabriceerde er een bijpassend sjaaltje/haarlint bij.

Voor wie geen wijs komt uit de Engelse beschrijving: neem een lap stof van 1.40 breed, en kies een geschikte lengte. Ik nam voor mijn 4 jarige 38 cm, waar later nog de naadomslagen afgingen (onder 2x2 cm en boven 2x3 cm). Iets korter voor een wat pittiger effect kan ook.
Naai eerst de lange lap stof dicht, met de goede kanten op elkaar. Strijk de naden plat. Zoom daarna de onderkant om (of doe dit met biais) en vervolgens de bovenkant. Haal het elastiek met behulp van een veiligheidsspeld door de tunnel en pas het rokje aan. Trek het elastiek aan en knoop of naai het dicht. Daarna het laatste stukje dichtzomen en je bent klaar.


Dit werd het resultaat. Het rokje ziet er in de punt rechtsboven nog wat raar uit, maar op de foto was het elastiek nog niet dichtgeknoopt. Het sjaaltje ligt hier dubbelgevouwen, het is in werkelijkheid zo'n 1.40 lang.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/