Pagina's

zaterdag 24 november 2012

DWZI - pepernoten en kruidkoek





Deze week zag ik... drie meisjes ijverig pepernoten bakken.

Voor wie het recept niet kan lezen, maar toch aan de slag wil:

Benodigdheden:

* 100 gram boter
* 125 gram donkerbruine suiker
* 2 theelepels speculaas- en koekkruiden
* 1 mespuntje zout
* 250 gram zelfrijzend bakmeel
* 4 eetlepels melk

Bereiding:

Meng alle ingrediĆ«nten door elkaar en laat het deeg 1 tot 2 uur rusten in de koelkast.
Maak kleine vormpjes (het deeg zet in de oven nog uit!). Verwarm de oven voor op 180 graden en bak de pepernoten in 10 minuten af.




Aangezien de koekkruiden nu toch al op tafel stonden, maakte ik meteen maar een kruidkoek. Hier het recept.


DWZI is een terugblik op de afgelopen week. Lees hier meer.

4 opmerkingen:

  1. Hoi,
    Ik vind deze tijd altijd zo gezellig. Vorige week heb ik sinterklaascupcakes met de kinderen gebakken en voor dit weekend heb ik ook dit recept op het programma staan. Het ziet er allemaal erg lekker uit. Fijne zondag.
    Groetjes mirande

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heerlijk uit! Hier bij ons zijn pepernoten niet zo bekend / aanwezig bij de Sint, maar 't lijkt de moeite om ze ook eens te maken. Die kruidkoek ziet er overigens ook superlekker uit! Ik zal maar eerst eens even iets gaan eten, denk ik ;-)

    fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lekkere dingen allemaal :-)

    Een fijne dag!
    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/