Pagina's

woensdag 21 december 2011

Bijna Kerst



Ik weet niet hoe het met jullie gesteld is, maar ik zie altijd een beetje tegen de feestdagen op. Al dat verplichte gezellig doen, ik houd dat niet 2 dagen lang -48 uur!- vol, en prompt erop nog een keer 2 dagen met Oud en Nieuw. Ik voel me haast ongemakkelijk als ik na kerktijd lekker in mijn joggingbroek met een goed boek op de bank wil kruipen.
En dan die overdaad. Vandaag in de supermarkt greep het me weer naar de keel. Er was amper iets normaals te verkrijgen, de schappen liggen vol met luxe artikelen. Waarom moet er op deze dagen ineens zóveel ingeslagen worden, alsof er een hongerwinter op komst is? En waarom moet het allemaal zo overdreven? De échte Kerstgedachte wordt helaas zo snel vergeten...

Natuurlijk vind ik het mooi, om Ditte haar versjes te zien zingen bij de kerstviering van school en in de kerk en natuurlijk vind ik het fijn om met de familie samen te zijn. Maar eerlijk is eerlijk, als het straks 2 januari is, vind ik het stiekem helemaal niet zo erg...


N.B. Bij 40 volgers heb ik een give away beloofd. Deze komt er binnenkort aan, maar dat zal na de Kerstdagen worden. Ik heb het nu nog even te druk met allerlei andere zaken. Houd mijn blog dus in de gaten, en sluit je aan als volger (als je dat nog niet gedaan had ;)).. Mocht ik de 50 volgers halen, dan ga ik 2 mensen blij proberen te maken!

4 opmerkingen:

  1. Heb er ook moeite mee hoor.
    2 dagen en dan ook oud en nieuw erachter aan.
    Ik heb dan ook nog een jarige zoon op 9 Jan.
    Heb uitgerekend dat ik dit jaar 3 weekeinde met gezelligheid zit.
    Geniet toch maar een beetje en op naar 2 Januari.
    En zo af en toe weg kruipen op de bank daar hoef je je niet schuldig over te voelen.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel herkenbaar hoor, het is net of de winkels 2 weken dicht gaan ipv 2 dagen.. tenminste als ze dicht gaan want een heleboel openen nog op 2e kerstdag... Gelukkig mag je lekker doen waar je zelf zin in hebt vind ik..

    Fijne dagen!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk niet dat je de enigste bent hoor. Moet zeggen dat ik het zelf altijd een gezellige periode vind, samen met de familie, maar die laatste dagen voor Kerst zijn wel altijd druk. En in de winkels is het ook stuiterdruk. Net alsof iedereen aan het hamsteren is... van kredietcrisis is dan niet veel te merken ;-)

    Oud & Nieuw, daar heb ik zelf niet zoveel mee. Vind de Kerstdagen veel gezelliger.

    Een fijne dag!
    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. om eerlijk te zijn heb ik in de eerste kerstdag ook helemaal geen zin om dat we dan een verplichte familie bezoek hebben, nee ik blijf liever lekker thuis met mijn gezinnetje!
    En we eten wel lekker allemaal lekkere dingetjes, maar dat hoeft niet duur te zijn om lekker te zijn, dat vind ik ook veel te ver gaan. Probeer er toch het beste van te maken!

    Fijne dagen hé, geniet er lekker van, ga ik ook zeker doen!

    BeantwoordenVerwijderen

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/