Pagina's

woensdag 17 maart 2010

Kwarktaart















Voor vandaag heb ik een recept van de kwarktaarten die ik gebakken heb. Ik had met Koos' verjaardag een bosbessen- en met mijn eigen feestje een aardbeien-paashaas kwarktaart gemaakt.

Benodigdheden:

springvorm 24/26 cm
450 gram magere kwark
2 zakjes klop klop (= 1 pakje)
4 blaadjes gelatine
1 pak biscuits
150 gram boter

Doe het hele pak biscuitjes in een afgesloten (!) plastic zak. Sla vervolgens met een deegroller de koekjes tot zeer kleine kruimeltjes. Dit kan ook door steeds een deel van de koekjes tussen twee stukken aluminiumfolie te leggen.
Smelt de boter in een pannetje en roer deze door de koekjesmix. Leg het mengsel op de bodem van de ingevette springvorm en druk het goed aan. Als het nog te korrelig is, voeg je wat meer gesmolten boter toe.

Leg de gelatineblaadjes 5 minuten in koud water te weken. Maak de sinaasappelsap warm in een pannetje op het vuur (niet laten koken!), en doe de uitgeknepen gelatineblaadjes erbij. Roer door elkaar. Meng het gelatinemengsel door de kwark. Doe vervolgens de Klop Klop erdoor. Als alles goed gemixt is, schep je het mengsel op de biscuitbodem. Laat de taart minstens 4 uur in de koelkast opstijven. Hierna kun je de taart nog versieren. Ik heb er voor de Paassfeer chocolade paashaasjes op gelegd.

1 opmerking:

  1. Ziet er lekker uit hoor.. en grappig dat je 'm hebt versierd met chocoladehaasjes :D

    Een fijne donderdag!
    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/