Pagina's

dinsdag 23 maart 2010

Postcrossing: ontvang kaarten vanuit de hele wereld






Onlangs hoorde ik van mijn schoonzusje over de site postcrossing.com Ik had er ooit eerder gekeken, maar het idee mijn hele adres te moeten invoeren stond me niet aan. Opnieuw aangestoken door het enthousiasme van schoonzus, die al verschillende kaarten naar landen in de hele wereld gepost had, besloot ik me toch aan te melden. Nu bleek dus, dat je adres alleen zichtbaar wordt voor degene die je een kaart dient te sturen. Oef, dat durfde ik wel aan.

Na aanmelding kun je een aanvraag doen voor een adres. Via je mailbox krijg je een persoon toegewezen met bijbehorende adresgegevens, die je vervolgens een kaartje dient te sturen. De meesten hebben bepaalde verzoekjes, zoals een kaart met dieren, iets vertellen over het land waar je vandaan komt, of een paar woordjes in jouw moedertaal erbij. Op de kaart vermeld je een code. Als de betreffende persoon jouw kaart binnen heeft, registreert hij/zij je kaart met behulp van de beschreven code. Nu jouw kaart geregistreerd staat, kom je zelf in het bestand en kan iemand anders jouw adres krijgen om je post te sturen. Je kunt maximaal 5 kaarten per keer sturen.

Ikzelf ben een fervent postzegelverzamelaar (dankzij mijn lieve buurman die de wijde wereld ingetrokken is, is mijn verzameling afgelopen jaar flink in omvang toegenomen!), dus hoop op deze manier mooie postzegeltjes op te doen *. Tevens ben ik dol op het krijgen (en sturen) van post. Mijn eerste kaart is na 11 dagen aangekomen in Amerika, en heeft 5,841 km afgelegd. De tweede is onderweg naar Finland, dus zal een dezer dagen ook wel arriveren.
Mijn account verklap ik niet, want dan is mijn 'anoniemiteit' foetsie. Ben je fervent Postcrosser en wil je me opzoeken op de site? Mail me dan prive.


* Heb jij nog postzegels waar je vanaf wilt? Meld het me dan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/