Pagina's

woensdag 7 april 2010

Lemon curd
















Het komt een beetje als mosterd na de maaltijd, maar met de Pasen heb ik voor de brunch lemon curd gemaakt. Ik had het nog nooit gegeten, maar vind het een aparte smaaksensatie van zuur en zoet. Ik ben er nog niet uit of ik het lekker vind, of toch wat te vreemd voor mijn doen.

Benodigdheden:

2 citroenen
150 g boter
2 eieren
125 g witte basterdsuiker
 
Werkwijze:
 
Pers de citroenen uit. Doe het sap in een steelpan. Voeg de boter toe en laat op laag vuur smelten. Mix in een kom de eieren met de suiker. Schenk het boter-citroensapmengsel bij het eimengsel. Roer goed en doe alles weer terug in de pan. Breng al roerend aan de kook. Draai als het kookt het vuur laag en laat op laag vuur nog 2 min. doorwarmen. Blijf roeren. Schenk de lemon curd in een schone, uitgekookte pot van ca. 400 ml. Als de lemon curd nog te dun is naar je zin, zet je het even in de koelkast. Je kunt het eten op scones of bijvoorbeeld op slagroomijs.

1 opmerking:

  1. Ziet er apart uit....
    Heb je laatst mijn mail nog ontvangen?
    Groetjes Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/