Pagina's

zaterdag 15 september 2012

Ditte 6 jaar

 
~ Vandaag is Ditte 6 jaar geworden ~
 
Ik maakte onder andere deze taart van 2 lagen biscuitmix. Ertussen zit een laag jam. De buiten- en bovenkant is bekleed met opgeklopte slagroom. De zijkanten zijn versierd met zwart-witte hagelslag. De "6" is gemaakt van M&M's (al bleken ze helaas erg snel uit te lopen).

 
De kindjes kregen bij het afscheid een zakje snoep mee. De snoepjes heb ik samen met Ditte in koffiefilterzakjes gedaan. Vervolgens naaide ik ze met een siersteek dicht. Ditte heeft op alle zakjes haar naam geschreven ;)
 
 
Ook maakte ik samen met Ditte cakepops en snoepspiesjes.

Voor de cakepops bakte ik gisteren een cake die ik na het afkoelen helemaal verkruimeld heb. Ik maakte een papje van een bus poedersuiker (250 ml) met een flinke scheut melk (+/- 200 ml). Dit alles mengde ik door de verkruimelde cake. Hiervan draaide ik balletjes. Deze liet ik een nacht hard worden in de koelkast. Vanmorgen maakten we roze- en chocoladeglazuur van Dr. Oetker. We stopten eerst het stokje in het mengsel en dan in het cakeje (anders valt het eraf!). Daarna doopten we het helemaal onder in de saus. Tenslotte een laagje hagelslag erover en op laten drogen.
De snoepspiesjes zijn gemaakt van spekjes en winegums.

 
Vamorgen mocht Ditte eindelijk haar cadeau uitpakken. En ook al had ze het van te voren zelf uitgezocht, het was toch een grote verrassing hoe de fiets er nu helemaal in elkaar gezet in het écht uit zag! Uiteraard fietste ze er meteen op weg ;)

6 opmerkingen:

  1. Beetje aan de late kant maar als nog gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter. En bedankt voor je kaartje

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hieperdepiep Ditte!
    Veel fietsgenot, liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alsnog van harte gefeliciteerd met Ditte!
    Wat een leuke taart heb je gemaakt en lekker die snoepspiesjes en cakepops. Dat laatste wil ik ook nog een keertje maken... En wat een gaaf kado heeft ze van jullie gekregen. Prachtig dat Ditte er zo op wegfietste :-)

    Een fijne dag!
    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte nog gefeliciteerd met de verjaardag van dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk, die cakepops.
    Bedankt voor het recept, ik wilde al lang eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/