Pagina's

donderdag 16 februari 2012

Pleegzusje "Feetje"

'feetje'

Slechts anderhalve week na ons eindrapport bij de pleegzorginstelling in de Randstad, belden ze al om ons een voorstel te doen voor een klein kindje. Dat is wel even iets sneller dan hier in de provincie (2,5 jaar doelloos wachten!). Het betreft een schattig peutertje van bijna 3 jaar oud. Het is een meisje met een heel bijzondere naam. Op de blog zal ik haar omwille van de privacy voortaan "Feetje" noemen.
Afgelopen weekend hebben we kennis met haar gemaakt in het crisis-pleeggezin waar ze zat, en gisteren is ze bij ons komen wonen. Het betreft een langdurige plaatsing, dus als alles goed mag gaan, zal ze D.V. verder bij ons opgroeien.
(Wie goed naar de foto kijkt, ziet rechts boven in de hoek Ditte nog onderuit gezakt op de bank hangen).

inkopen doen

Natuurlijk moesten we van te voren (snel!) een kamertje in orde maken en een bedje en allerlei andere zaken kopen (kleding heeft ze eveneens dringend nodig, maar dat vond ik een beetje lastig inschatten vooraf). Ze heeft een donker velletje en hele mooie kroeshaartjes. Erg leuk, maar ik moet me er nog wel een beetje in gaan inlezen, want ik heb nog geen idee hoe ik het moet verzorgen ;)

traktatie pleegzusje

Ditte vindt de plaatsing enorm spannend (dinsdagnacht heeft ze geen oog dichtgedaan, en wij dus ook niet!), maar eveneens heel leuk! Vandaag mocht ze trakteren in de klas. Het werden chocolade spekken met een zure mat en een snoepbeertje erop.

valentijn

Valentijn schoot er door alle voorbereidingen ietwat bij in dit jaar, maar we stuurden elkaar wel een kaartje (ook Sophie!) en aten nog een hartjes-soesje bij de koffie.

8 opmerkingen:

  1. En? Heeft Ditte vannacht wél geslapen? En Feetje?
    Wat leuk die traktatie voor school van Ditte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik bewonder jullie om wat je voor dit meisje doet.
    Ze gaat vast een heel goede tijd tegemoet.
    Geniet ervan hoewel het vast ook af en toe moeilijk zal zijn.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk dat Feetje een liefdevol huis bij jullie heeft gevonden!!!!! Hoe triest voor zo'n hummeltje als door omstandigheden alles anders loopt dan zou moeten zijn, Hoe fantastisch dat ze bij jullie een nieuwe kans op een gelukkige toekomst krijgt!

    Sterkte met het kroeshaar hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bijzonder hè hoe snel dat het bij pleegzorg kan gaan. Wij hebben hier momenteel een pleegdochter van bijna 2 rondlopen. Zo gezellig, althans meestal ;-)
    Maar wij hebben ook 2 geadopteerde kinderen en die hebben kroeshaar. En als ik de foto zo bekijk kon Feetje wel eens een hele dichte kroes hebben, althans zo lijkt het. Mocht je vragen hebben over de verzorging, want het vraag idd speciale aandacht, dan mag je me altijd mailen hoor. Via m'n blog kun je me mailen.
    Succes met het vinden van de nieuwe plekken in het gezin. Maar vooral veel plezier met z'n allen.
    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat fijn dat jullie dit doen en wat fijn dat zij bij jullie mag wonen!
    veel sterkte ook want ik weet dat kleine kindjes al heel beschadigd kunnen zijn..
    (mijn broer doet korte crisisopvang.)

    groetjes en heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat apart dat het nu opeens zo snel is gegaan.. Maar prachtig nieuws voor jullie en Feetje. Het zal in het begin vast even aftasten zijn en wennen, maar hopelijk voelt ze zich snel thuis bij jullie en mag ze met veel plezier bij jullie opgroeien.

    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe gaat het nu?
    Ik hoop dat ze zich snel gaat settelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat geweldig én spannend! Zolang ik mij herinner 'wil' ik graag pleegkinderen.Sinds vier jaar komt er regelmatig een ernstig meervoudig jochie bij ons logeren en dat maakt dat het er voorlopig niet in zit aangezien wij ook hele kleine kinderen hebben maar als ik dit zo lees komt het weer helemaal bovendrijven haha. He succes met alles, zal wel wennen zijn voor jullie allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/