Pagina's

donderdag 12 juli 2012

Bewaardoos


Ik heb een bewaardoos voor Ditte met spulletjes van haar geboorte af, waarin onder andere haar eerste schoentjes, stompje navelstreng, krant van haar geboortedag, feliciatiekaarten en knutselwerkjes van de peuterspeelzaal zitten. Aangezien deze doos helemaal vol zat, ben ik vanaf haar 4e verjaardag met een nieuwe doos begonnen. Zo nu en dan stop ik er wat nieuws bij.


Bijna 2 jaar geleden maakte ze deze tekening.

Omdat ze haar kleutertijd 2 weken geleden afgesloten heeft, vond ik het tijd om de doos op orde te brengen (Waar blijft de tijd? Is het echt alweer bijna 2 jaar geleden - september 2010- dat ze aan het handje voor het eerst de school in stapte?!). De werkjes (A4 formaat) werden netjes in een boek geplakt, de versjes in een boekje bijeen gebonden, de verjaardags- en beterschapskaarten per set in een plastic zak gestopt, de verjaardagskronen en de andere knutselwerkjes kwamen erboven op.



"De mooiste vis van de zee" hangt nog op de toiletdeur en gaat later natuurlijk alsnog de bewaardoos in.

De rest van de doos mag nu gevuld worden met haar volgende schooljaren!!!


Deze doos  is overigens weer iets anders dan haar scrapbook, of foto albums die ik ook nog voor haar maak.

6 opmerkingen:

  1. Wat gaaf!! Zo belangrijk, al die herinneringen!
    Het neon garen heb ik op de markt gekocht. Ik kom er zelden, maar het is erg de moeite waard als je fournituren zoekt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je alle die werkjes van Ditte bewaard. Mijn moeder heeft dat ook gedaan. Kreeg pas een doos vol met allemaal werkstukken die ik ooit heb gemaakt en op zolder staan ook nog allemaal dozen met knutselwerkjes vanaf de kleuterschool. Zo leuk om dat na zoveel jaar weer te zien.

    Een fijn weekend!
    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zo'n doos, als je die na een paar jaartjes weer open maakt.....
    Ps de fimo op mijn blog maak ik allemaal zelf hoor, heerlijk om te doen,
    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook zo'n bewaardoos, voor allebei de kindjes een eigen exemplaar en ook nummertje 3 krijgt er een. Het is zo speciaal en persoonlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn bewaardozen zijn ondertussen bijna 18 en 16 jaar oud en zitten al behoorlijk vol! En zoooooveel waard! Hou dit maar lekker vol, mijn kinderen vinden het nu ook heel leuk om er naar te kijken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk dat je al deze dingen bewaard, daar zal ze vast heel erg blij mee zijn later!

    BeantwoordenVerwijderen

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/