Pagina's

dinsdag 17 juli 2012

Retro uit eigen kast - Fluwelen jasje



Dit fluwelen jasje draagt met recht de naam RETRO, het is namelijk ouder dan mijzelf. Begin jaren '70 liep mijn moeder er al in. Jaaaaren later kreeg ik het van haar (ergens in de jaren '90). Ik draag het niet heel vaak, maar ik vind het daarentegen nog steeds een geweldig kledingstuk!

In diezelfde periode, half jaren '90, kreeg ik van mijn moeder ook een zilveren ringetje, uit de periode van toen zij jong was. Ik droeg de ring áltijd!
Helaas hebben de artsen later bij het zware ongeluk, dat ik in 1998 kreeg, de ring van mijn vinger moeten knippen (mijn hand en pols waren volledig verbrijzeld). Ik vind dat nog altijd erg jammer. Ook al heb ik later nieuwe ringetjes gekregen van mijn oma (moeders-moeder), het is toch niet helemaal hetzelfde...
D.V. aankomende dinsdag is het overigens alweer 14 jaar geleden dat ik samen met mijn vriend Martijn het ongeluk kreeg ... Alweer 14 jaar geleden, dat Martijn stierf, ikzelf alweer 14 jaar gehandicapt... Het blijven moeilijke dagen en ik ben elk jaar opgelucht, als deze periode weer achter de rug is.

5 opmerkingen:

  1. Pffff... ik wist het nog niet, maar word daar toch eventjes stil van! Ik geef je dan ook een dikke knuffel in deze moeilijke tijd!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat ontzettend heftig zeg, ik wist dat ook niet. Verschrikkelijk moeilijk lijkt me, om daar weer bij stil te staan.... Sterkte en veel liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel sterkte komende dagen...

    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan me voorstellen dat je hier elk jaar weer bij stilstaat en dat het nog steeds moeilijk is. Heel veel sterkte meis!!

    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/